Skip to main content

Management


Fundamentul specializării Management este așezat pe viziunea sistemică, integratoare, managerială și economico-financiară asupra lumii, atât la nivelul întregii societăți, cât și la nivelul organizațiilor, din orice sector al activității umane.

În urma parcurgerii programului de studiu Management, absolvenții noștri dobândesc setul complet de competențe și abilități manageriale pentru a conduce o organizației sau un departament al unei companii. Absolvenții specializării Management vor fi înzestrați cu capabilitățile necesare pentru a putea sprijini managerii în îmbunătățirea sistemului de management al oricărui tip de organizație, croindu-și astfel o carieră de succes întemeiată pe cunoștințe și pe experiență. Li se va pune la dispoziție și vor fi învățați să utilizeze concepte, tehnici, metode și instrumente de management performant, în orice firmă, instituție publică sau organizație din țară ori din străinătate. Acțiunea lor se bazează pe valori specifice managementului competitiv: atitudini și comportament proactiv, deschidere către nou, acțiune durabilă, orientare spre performanță, leadership și munca în echipă.

Curricula specializării Management este una modernă, corelată cu cerințele specifice mediului de afaceri. Ea oferă flexibilitatea și deschiderea necesară pentru ca absolvenții noștri:

  • să se poată integra rapid pe piața muncii, începând o carieră profesională de economist specialist în management sau
  • de a iniția noi afaceri adoptând un comportament antreprenorial.

Dobândirea unor cunoștințe mai analitice, cu un grad de specificitate mai mare este asigurată prin continuare studiilor la programe de masterat și ulterior de doctorat în domeniul managementului organizațiilor, în orice universitate din România sau din lume.

Astfel, absolvenții care doresc să înceapă o cariera profesională pot ocupa posturi în firme mari, mijlocii și mici, instituții publice, ONG-uri, naționale și internaționale, din orice domeniu de activitate. Exemplificăm doar câteva dintre tipurile de joburi accesibile absolvenților noștri: economist referent în managementul resurse umane, în logistică, în activitatea comercială, în cercetare-dezvoltare, în funcțiunea financiar-contabilă, în proiectare-reproiectare operațiuni și în organizarea proceselor. De asemenea, pot acționa ca manager de proiect sau de produs în diverse domenii, analist sisteme de management, analist strategii, analist economico-financiar, consultant în management și organizare, formator-trainer în firme de consultanță managerială.

O carieră atrăgătoare pentru care dispun de competențele și abilitățile necesare este cea de întreprinzător, inițiator și manager al propriei firme. Tot mai mulți absolvenți ai filierei licență și masterat în management sunt oameni de afaceri de succes în propriile firme.

Testimoniale

  • Octiavian Scobercia

     

    Director general, UNITEH SA

    Mă numesc Octavian Scobercia, în prezent director general la UNITEH SA Timișoara. Sunt absolvent al Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, specializarea Managementul firmei, promoția 1997 din cadrul Universității de Vest Timișoara, iar în anul 1999 am absolvit cursul de master Managementul strategic al organizațiilor. Apreciez că activitatea mea profesională, ce a cuprins în ultimii 20 de ani funcții de management la diferite niveluri, a fost pozitiv marcata de perioada de studiu petrecută în UVT; dascălii de renume ai facultății, colegii deosebiți, metoda utilizată într-o perioadă încă a căutărilor, au constituit cadrul foarte bun pentru o dezvoltare profesională și umană pentru mine. Eu chiar am găsit că noțiunile teoretice din facultate, studiile de caz, pot fi aplicate în activitatea practică! Știu că în prezent preocupările pentru formarea studenților economiști tot mai aproape de realitățile din piață au crescut, ceea ce nu poate fi decât un câștig pentru ei, dar și pentru mediul economic. Păstrez încă o foarte bună relație cu multi dintre foștii colegi și cu profesorii mei, întotdeauna este o plăcere să îi întâlnesc.

     

  • Sorin Maxim

     

    Secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

    Am absolvit în 2004 programul de licență în Management din cadrul Facultății de Științe Economice a UVT. Studiile de Management, dublate de rigoarea matematică deja dobândită în urma absolvirii Facultății de Matematică, mi-au oferit cadrul teoretic pentru însușirea instrumentelor esențiale de management, precum și a abilităților economice și manageriale de bază. Mă consider norocos să fi avut posibilitatea să urmez, la începuturile carierei mele, cursurile acestei specializări. A fost cadrul în care mi-am dezvoltat simțul analitic, mi-am însușit abilități esențiale de comunicare, precum și abilități de gestionare a situațiilor de criză. Sorin Maxim, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

     

PROIECTE DESFĂȘURATE

Management 360

Acesta este primul program de dezvoltare personală organizat de un ONG de tineret și care implică doar traineri profesioniști. Scopul acestuia este de a dezvolta competențele transversale ale tinerilor, care să îi ajute indiferent de domeniul studiat sau de activitate. Acestea cuprind, de exemplu: comunicare și public speaking, lucru în echipă, negociere, time management, etc. Pe durata întregului an universitar, chemăm traineri profesioniști pentru a da mai departe din cunoștințele lor și a ne învăța tehnici testate și aplicabile. Acest program este gratuit, și așa va rămâne!

Întâlniri cu profesioniști din domeniu
Întâlniri cu profesioniști din domeniu

Deși nu este branduit sub numele unui proiect, principalul pilon de activitate pe care s-a construit Clubul de Management îl reprezintă faptul că aducem specialiști din toate colțurile lumii care să ne împărtășească din experiența lor. Am reușit să organizăm întâlniri cu profesioniști ce au acumulat 20 de ani de experiență în funcții de leadership în multinaționale, persoane care au creat afaceri de milioane de euro sau care au arătat că se poate, chiar și plecând din Timișoara. Doar câteva exemple din persoanele pe care am reușit să le aducem ar fi Irina Miu, Sebastian Ivan, Florentin Banu, Călin Iepure etc. Și în fiecare an, adăugăm nume noi la această listă.

Antreprenori timișoreni de succes
Antreprenori timișoreni de succes

Este un program inițiat în primăvara anului 2014 și scopul acestuia este de a mări interesul față de antreprenoriat în rândul tinerilor prin oferirea unor exemple locale de succes. Primul eveniment organizat în acest cadru l-a avut ca și speaker pe Florentin Banu, care le-a împărtășit participanților despre drumul său către antreprenoriat, cum a construit 3 afaceri în valoare de milioane de euro, dintre care cel mai cunoscut exemplu este probabil Joe. Programul este într-o continuă dezvoltare și vrem să continuăm seria exemplelor pozitive și de integritate cu antreprenori care au pornit din Timișoara și au creat afaceri vizibile la nivel național și internațional.

NextGen Entrepreneur
NextGen Entrepreneur

NextGen Entrepreneur este cel mai bun mod prin care poți face primii pași în lumea antreprenoriatului. Dacă vrei să îți dezvolți cele mai importante competențe din acest domeniu, să beneficiezi de traininguri actuale și să interacționezi cu antreprenori cu multe afaceri în portofoliu ești în locul potrivit. Pe lângă toate acestea, vei dobândi cunoștințe practice, vei învăța cum să ajungi de la idee la afacere și cum să faci marketing mai eficient. Trainingurile și workshop-urile pe care le propunem sunt: business development, vânzări, leadership și motivația echipei, marketing și marketing online, surse de finanțare.

Descoperă speakerul din tine
Descoperă speakerul din tine

De două ori pe an organizăm câte o ediție a concursului de public speaking pentru studenți „Arată Speakerul din Tine”. Acest proiect a început în primăvara anului 2014 și de atunci este organizat în fiecare semestru. Scopul acestuia este de a dezvolta competențele de public speaking ale tinerilor, de a-i ajuta să scape de emoțiile ce apar când vorbesc în public, și de a-i recompensa pe cei mai buni dintre aceștia. De fiecare dată se lasă cu premii pentru toată lumea, multă distracție și inspirație.

Clubul de Management

Aducem un impact pozitiv în societate prin formarea unor lideri profesioniști și cu principii solide! Suntem o organizație non-guvernamentală de tineret și vrem să facem lucruri care contează cu adevărat. Format în 2008 ca și un loc de întâlnire ai studenților FEAA interesați de dezvoltare personală, am crescut într-o organizație profesionistă, cu aproximativ 40 de membri. Vrem să arătăm că tinerii au o gândire diferită și că putem facem lucrurile altfel. Pentru noi, totul pleacă de la principii. Organizăm proiecte ce ajută tinerii să se dezvolte personal, să fie lideri mai buni și antreprenori cu viziune.