Skip to main content

Economia Comerțului Turismului și Serviciilor


Specializarea Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor, aferentă domeniului Administrării Afacerilor, acreditată ARACIS, este o specializare dinamică, care în cei 20 de ani de funcționare a format specialiști în domeniul domeniul serviciilor turistice şi comerciale fiind preocupați permanent de câştigarea abilităţilor necesare exercitării profesiunii de economist în cadrul firmelor specializate.

Componențe practice

Urmarea studiilor universitare de licenţă (ECTS) și apoi a celor masterat (Administrarea Afacerilor în Comerț Turism și Servicii) conduce la acumularea unor cunoştinţe fundamentale în domeniul Administrării Afacerilor, precum şi la formarea unor competenţe specifice activităţii aferente turismului şi serviciilor.

Se încearcă permanent adaptarea armonioasă a teoriei cu practica în așa fel încât viitorii specialiști în turism să fie capabili să:

  • Identifice şi să rezolve problemele apărute în activitatea turistică;
  • Elaboreze şi promoveze oferte turistice;
  • Planifice şi să negocieze în sfera tranzacţiilor turistice;
  • Analizeze date în vederea elaborării direcţiilor strategice viitoare.

Oportunităţi de carieră

Capacitatea de absorbţie a pieţei muncii în sfera turismului este destul de ridicată comparativ cu alte domenii, de aceea s-a avut în vedere încheierea unui număr de peste 30 de parteneriate cu societăţi turistice bine cotate din ţară sau din străinătate la care studenţii să îşi poată desfăşura în primul rând stagiul de practică, iar mai apoi, să aibă o poartă deschisă la piaţa muncii pentru a putea exercita una dintre următoarele meserii:

  • economişti în cadrul firmelor de profil
  • inspector pentru asigurarea calităţii în comerţ, turism şi servicii
  • administratori în cantine, restaurante, pensiuni
  • responsabil front-office în hotel
  • agent de turism
  • agent ticketing
  • agent rezervări
  • inspector comercial
  • ghid de turism

Testimoniale

  • Ciprian Sîrbu

    Consultant în călătorii personalizate

    Turismul m-a făcut să-mi descopăr afinitatea pentru multiculturalitate, să privesc lumea per ansamblu, dincolo de universul meu individual, să apreciez diferențele care ne apropie în loc să ne separe, să fiu curios și ''open-minded''. E o șansă extraordinară ca meseria să se confunde cu pasiunea de a călători, la fel cum e o satisfacție unică să poți face oamenii fericiți, îndeplinindu-le visurile. Și pentru că e de actualitate, consider că una dintre garanțiile păcii ar fi să călătorim mai mult și mai mulți.

  • Cristina Crăciunescu

    Antreprenor agenție de turism turoperatoare TamicrisTour

    Experiența mea ca antreprenor împlinește anul acesta 5 ani frumoși și plini de provocări. Sunt de principiul că dacă faci ce îți place, nu va trebui să muncești nici o zi în viața ta. Spiritul liber și satisfacția visului realizat sau în curs de realizare te împing să vrei tot mai mult și să spargi orice limită mentală, proces greu și anevoios, dar bucuriile spontane care apar pe traseu, merită tot efortul depus. Turismul este domeniul care mă reprezintă și datorită căruia, simt că pot să ating apogeul împlinirii mele profesionale.

  • Daria Petru

    Însotitor de zbor, Quatar Airways

    Azi în Shanghai, mâine-n Mumbai. Cam așa e viața unui însoțitor de zbor. Partea pozitivă o știe toată lumea. Dar puțini știu ce se ascunde în spatele acestei meserii. Poate că tu îți începi ziua de muncă la ora 9 în fiecare zi, ești la birou cu aceeași colegi și weekend-ul îl petreci în familie. Dar eu azi plec spre job la ora 3 dimineața, mâine la 10 seara, am în fiecare zi alți colegi, toți de naționalități diferite. Sunt trează și câte 38 de ore non-stop, nu știu niciodată în ce zi a săptămânii suntem, nu am weekend, nu am sărbători și sunt departe de casă. Iar în clipa în care pășesc în avion trebuie să-mi las deoparte toate gândurile, pentru că acum devin responsabilă de viața câtorva sute de oameni. Și în asta constă de fapt meseria de însoțitor de zbor, deși mulți nu conștientizează lucrul acesta. Lumea nu știe că în spatele zâmbetului se ascunde o pregătire riguroasă, că știm de la cum să stingem un incendiu la bordul avionului până la cum să oferim primul ajutor în caz de urgență. Dar merită totul, doar pentru un singur lucru: a călători în toată lumea, a cunoaște lumea. Și sfatul meu acesta e, vizitați cât de multe locuri puteți. Dar să fiți călători, nu turiști. Vizitați locuri mai puțin turistice, cunoașteți localnicii, descoperiți-le cultura, învățați-le obiceiurile, gustați-le mâncarea, căci altfel s-ar putea să fi călătorit degeaba.

  • Cristina Neidenbach

    Executive Assistant for the General Manager, Hotel Marriott Inc. Caraibe Believe and Dream

    Dragi profesori și studenți, în timpul studenției am primit o șansă minunată și anume un stagiu de practică în Statele Unite ale Americii. Am acceptat această provocare pentru că doream să dau vieții mele o altă culoare. Nu este tocmai ușor să pășești într-o lume nouă, în care nu cunoști pe nimeni și nu vorbești limba ta maternă, dar răsplata vine mai târziu. Momentan locuiesc și muncesc în Caraibe. Lucrez zilnic cu proprietarii hotelului, clientela VIP, regional team etc. În cei aproape 5 ani de când am plecat din România am avut ocazia să călătoresc constant, să cunosc și să lucrez cu oameni de la care am ce învăța și care mă motivează să cred că voi avea un viitor minunat. Vă invit și pe voi să descoperiți o lume a culorilor în care viitorul va fi ”brilliant”

  • Andreea Stoia

    Recepționeră la Hotel – Ajman Saray

    Am lucrat la recepție în hotelul din SUA (front office associate, acum lucrez ca Reservations Agent în Revenue Department la hotelul din UAE, și în 2 luni ar trebui să încep un training într-un alt hotel din China. Toate din același lanț hotelier, Starwood Hotels & Resorts Worldwide. Cea mai mare bucurie ca absolvent de turism a fost că am avut ocazia să lucrez în industria ospitalității și să trăiesc în diferite țări până acum, Spania, SUA și Emiratele Arabe Unite, iar dacă totul decurge bine, în curând o să adaug China pe această listă. Colegii mei însumează zeci de naționalități, culturi și religii, iar lucrurile pe care le prețuiesc cel mai mult din fiecare experiență sunt oamenii care m-au învățat atât de multe prin exemplul lor, pe plan profesional și personal. Cea mai mare provocare pentru mine o reprezintă câteodată paradoxul din industria hotelieră: oaspetele trebuie să plece cu zâmbetul pe buze, chiar și atunci când ceea ce-și dorește el nu e conform cu interesele hotelului. Pe viitor, sper să am ocazia să lucrez în România, când Starwood se va lansa și la noi în țară. Salutări și d-nei Băbăiță și viitorilor absolvenți ECTS.

  • Oana Dragomir

    Steakhouse server, în singurul restaurant de specialitate de pe vas.

    Am hotărât să merg să lucrez pe un vas de croazieră în SUA din dorința de a face o schimbare, de a avea o aventură și de a-mi testa capacitatea de a mă descurca singură într-un mediu complet nou. Nu am fost dezamăgită: toate acestea s-au întâmplat însoțită de prieteni extraordinari, locuri "ca-n filme", experiențe neașteptate. Nu e ușor, lucrezi zi de zi ( cu zâmbetul pe buze! ), sunt multe reguli de securitate și de conduită pe care trebuie să le respecți, traininguri și, cu siguranță, îți va fi dor de sarmalele de acasă :-)) Locurile pe care le-am văzut m-au lăsat fără cuvinte, oamenii, din atât de multe culturi diferite, m-au ajutat să mă dezvolt, iar toată experiența, să deschid ochii.

  • Alexandra Halalau

    Project manager în una dintre cele mai mari agenții turoperatoare din Comunitatea Valenciană, Valencia, Spania

    Am venit în Valencia cu o bursă Erasmus iar prima mea experiență cu industria ospitalității a fost într-o agenție de turism low- cost pentru studenți, unde am făcut un stagiu de practică de 3 luni. Îmi aduc aminte și acum cât de fericită am fost când mi s-a oferit posibilitatea să rămân în cadrul agenției. Începutul a fost plin de provocări dar și de momente gratificante. Acum după 4 ani, sunt project manager în una dintre cele mai mari agenții turoperatoare din Comunitatea Valenciană. Cea mai mare provocare a mea în fiecare zi este să-mi motivez colaboratorii să respecte termenele limită. Locuri de muncă la Viajes University și Aquatravel. Ăn anul 2015 am primit premiul "top selling agency 2014 în Valencia ".

  • Ramona Maris

    Receptioneră la hotelul B&B Hi Valencia Canovas, Valencia, Spania

    Am învățat că este imposibil să-ți planifici viitorul, dar trebuie să profiți de fiecare oportunitate care ți se ivește în prezent. Am descoperit că granițele și diferitele culturi nu contează atât timp cât oamenii-și împartașesc pasiunea pentru învățare și dezvoltare.